PEDAGOŠKO DRUŠTVO SRBIJE
i
STUDIO ZA EDUKACIJU
DIDAKTA
pozivaju pedagoga Vaše škole na
BESPLATNI PROMOTIVNI SEMINAR
PRIMENA TEHNIKA UČENjA U NASTAVI
autora Slavice Radaljac i mr Zorice Vukosavljević,
(Katalog za školsku 2009/10. godinu, br. 684, strane: 311 i 312)
DAN, DATUM |
VREME |
MESTO ODRŽAVANjA |
SUBOTA
29. 05. 2010. |
od 0900
do 1700 |
B E O G R A D – OŠ „ Miroslav Antić“
ŽARKOVO, Crveno barjače 6 |
P R O G R A M S E M I N A R A
PRVI DEO
I Uvodne radionice:
-Ciljevi vaspitanja i obrazovanja – zakonski okviri
-Rezultati PISA testa - naša realnost
-Nastavni plan i program, mogućnost ili ograničenje!
II Tehnike upoznavanja i usvajanja sadržaja teksta:
Uvid u misaonu strukturu teksta. Uočavanje glavne ideje, ključnih reči, tehnika pronalaženja bitnih detalja, veza glavne ideje i važnih detalja. Pretvaranje naslova u pitanje. Tehnika efikasnog beleženja sadržaja.Tehnika učenja definicija, pravila, Tehnika učenja postavljanjem pitanja. Tehnika aktivnog slušanja. Kritički pristup tekstu. Tehnike grafičkog predstavljanja i tumačenja sadržaja. Čitanje ''po dijagonali''. Veština javnog nastupa. Grafitne i olovke u boji, margine. Tumačenje i izrada grafičkog prikaza. ''Čitanje'' i tumačenje tabela.
III Tehnike ponavljanja i preslišavanja teksta:
Izrada izvoda, šema, pregleda. Usmeno preslišavanje Prednosti preslišavanja u odnosu na čitanje teksta. Izrada grafikona na osnovu podataka u tabeli. Izrada ''nastavnih kartica''. Formiranje stava
IV Zadaci u nastavi:
Analiza zadataka datih u priručnicima PISA ispitivanja. Naučna pismenost. Razumevanje pročitanog teksta. Matematička pismenost. Uočavanje ključnih glagola korišćenih u formulisanju 1pitanja i zadataka u datom materijalu. Povezanost PISA ispitivanja sa Blumovom taksonomijom.
DRUGI DEO
VEĆI DEO SADRŽAJA IZ DRUGOG DELA JE PRAKTIČNO DEMONSTRIRAN KROZ
SADRŽAJE REALIZOVANE U PRVOM DELU SEMINARA
I Priprema za čas:
Dizajniranje nastavnog časa sa posebnim akcentom na određivanje cilja časa pomoću Blumove i Pisa taksonomije. Olakšice u određivanju zadataka časa. Aktivnosti nastavnika i aktivnosti učenika u odnosu na nastavni sadržaj.
II Praćenje i vrednovanje rada i napredovanja učenika:
Demonstracija ocenjivanja, samoocenjivanja, Dnevnik ocenjivanja, evidentiranje odgovora učenika.
III Produkti rada učenika:
Značaj u našoj pedagoškoj praksi. Modeli se izrađuju kroz prethodne radionice.
IV Domaći zadaci:
Značaj i funkcija. Formulisanje radnih zadataka. Funkcija učeničke sveske -prikazana kroz radionice.
V Vrste inteligencije:
Izrada testa u cilju prepoznavanja vrsta inteligencije.
VI Radne navike:
Kako olakšati i povećati efikasnost učenja. Uloga roditelja..
Prijave učesnika vršiti na sledeće adrese:
PEDAGOŠKO DRUŠTVO SRBIJE –
Kontakt: Milena Đokić,
tel/faks: 011 2687 749; 011 3067 783
mejl: pds_bgd@eunet.rs
STUDIO ZA EDUKACIJU„DIDAKTA“ N. Beograd –
Kontakt Mr Zorica Vukosavljević,
tel/faks: 011/3188 315; 064/144 8776
zoricavukosavljevic@nadlanu.com
ŠTA DOBIJAJU UČESNICI
- Priručnik ''Primena tehnika učenja nastavi''
- Kompletan radni i potrošni materijal.
- CD sa literaturom korišćenom za Seminar.
- Laku zakusku i osveženje za sve učesnike.
- Uverenje i original račun učesnici dobijaju sedam dana nakon izvršene kompletne uplate.
MIŠLjENjA UČESNIKA
-«Autor Seminara se opredelio za timski rad što omogućuje učesnicima aktivno učestvovanje i razmenu ideja i omogućuje primenu praktičnoj nastavi . Nastavnik ima više idaja za realizaciju svojih nastavnih jedinica . Seminar je odličan .»
« Voditelj je stručan, atmosfera radna. Naučeno primenjivo u radu sa učenicima i sopstvenom decom.»
- «Seminar je bio koristan. Uneo je osveženje, idejnu inspiraciju, podstakao elan, naveo na razmišljanje.»
«Ovaj seminar je na zanimljiv i nov način ukazao na kompleksnost odnosa učenik-profesor i profesor-učenik i potpuno je ispunio svoj cilj postizanja istovremene veće uspešnosti u sticanju znanja učenika, njihove veće motivisanosti u učenju i nastavi, veće zanimljivosti i korišćenja kreativne energije u nastavi i profesora i učenika i kao rezultat svega, veće primenljivosti znanja u daljem životu učenika».
|